איפה מותר לחנות קראוון

איפה מותר לחנות קראוון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

איפה מותר לחנות קראווןחושבים לשכור קראוון לטווח ארוך או לטווח קצר? ישראלים רבים שוכרים קרוואנים לחופשות ארוכות וקצרות, החופשה לא רק הופכת לחסכונית יותר, אלא אתם גם יכולים להנות מהטבע במלוא הדרו. ברחבי הארץ פרוסים עשרות חניוני קרוואנים, חלקם בתשלום וחלקם בחינם – לפניכם כל המידע על איפה מותר לחנות קראוון.

 

תנאי שימוש בקרוואן

בשביל שנוכל לקבל את התמונה המלאה יש תחילה להבדיל בין קרוואן ממונע וקרוואן נגרר. קראוון נגרר הוא קראוון המחובר לרכב פרטי באמצעות וו גרירה. לא בכל הרכבים מותקן וו גרירה ובמקרה של רצון בהתקנת וו גרירה, המחיר יהיה כ-1,500 ש"ח. כמו כן, יש שיקולים שונים בהתאם לסוג הרכב שיש לכם, יש רכבים שלא יכולים לשאת גרירה של קרוואן. בכל אופן, התנהלות עם קראוון נגרר היא שונה, על הקרוואן להיות מחובר לרכב גם בזמן עצירה. כאשר קרוואן עומד לבד ללא חיבור לרכב, הדבר צפוי להוביל לקנסות. 

ניתן לחנות קרוואן נגרר במקומות המיועדים לכך, במקומות מורשים בהם לא חל איסור על עמידה של קרוואן. ישנם חניונים המיועדים ללינה, חלקם בתשלום וחלקם לא – נרחיב על כך בהמשך. קרוואן ממונע שונה מקרוואן נגרר, והוא יחידה אחת הכוללת תא נהג, ובחלק האחורי ישנם מיטות, מטבחון, מקלחון ועוד. קרוואן ממונע מתנהל בצורה דומה לרכבים פרטיים, אך גם כאן קיימות הגבלות ביחס לגודל הקרוואן. קרוואן ממונע יותר נוח לשינוע וחניה, מכיוון שאתם לא צריכים רכב פרטי שיהיה מחובר לקרוואן. 

איפה מותר לחנות קרוואן – כתב החוק

תקנה 69 מתייחסת לשאלה, איפה מותר לחנות קרוואן: לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו ולא ישאירנו עומד בדרך אם – (1) רוחבו עולה על 2.5 מטר, למעט רכב צה"ל שנעצר לשם מילוי תפקיד צבאי; (2) הוא גרור או נתמך שנותק מגורר או תומך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69 (ב) (3). מה שאנחנו לומדים מכך הוא שניתן להעמיד קרוואנים רק במקומות ייעודיים לכך, בדרך כלל מקומות פרטיים שגובים תשלום על חניה יומית ומקומות אלו כוללים גם חיבור למים וחשמל.

ישנם מקומות מוצהרים בתור חניית קרוואנים שהם אינם בתשלום, כמו חוף הצוק. גם כאשר יש דגשים חשובים בנוגע למשך זמן העמדת הקרוואן. נוכל לראות גם בחופים מסוימים סביב הכנרת שיש חניות בתשלום, וחניות שהן אינן בתשלום. חשוב להדגיש, שבמקומות פרטיים אין לחבר תשתיות מים וחשמל ללא אישורים מכיוון שמדובר על רכוש פרטי של בעל האזור. 

 

עד כמה חניונים בתשלום משתלמים?

יש חניוני קרוואנים בתשלום שמציעים לכם את השירות המלא, השירות כולל פינת ישיבה, לעיתים גם אטרקציות ברחבת השטח, חיבור למים, חיבור לחשמל, קפיטריה, מקלחות ואחרים. התשלום עבור חניוני קרוואנים משתנה בהתאם למיקום, ובהתאם לבעל המקום. אין אכיפה מסודרת על התשלום, אבל בדרך כלל המחירים נעים בטווח של 50 ש"ח ללילה עד 250 ש"ח ללילה. כמובן שאפשר לחלק את התשלום לפי מספר הנפשות בקרוואן (כאשר מדובר על חברים) ואז המחיר משמעותית נמוך יותר. 

היתרון המשמעותי של חניות בתשלום הוא שאתם לא רק מקבלים את השירות המלא, אלא גם נהנים להיות קרובים לחוף, לעיתים במרחק של כמה עשרות מטרים בלבד. מנגד, יש גם חניונים שהם אינם בתשלום אך לא קיימות תשתיות, ככה שאתם תצטרכו לדאוג לגנרטור או ללוח סולארי כדי להנות ממיזוג אוויר וחשמל בכללי. 

איך אדע אם החניה מותרת במקום בו אני שוהה?

כדי לדעת אם המקום בו הקרוואן עומד הוא חוקי, יש תחילה לבדוק האם מדובר על שטח פרטי. כאשר מדובר על שטח ציבורי, אין זאת בעיה להעמיד את הקרוואן. רשות הטבע והגנים הכשירה אתרים רבים המותאמים לקרוואנים, כמו הגנים הלאומיים אכזיב, חורשת טל, גן השלושה, תל ערד והבשור. שם גם התשלום יהיה סמלי באופן משמעותי, המחיר יהיה כ-30 ש"ח ללילה עם חיבורים למים ולחשמל. 

חשוב גם להכיר את השילוט באזור, בדרך כלל מקומות בהם החניה אסור לקרוואנים יהיו מקומות הכוללים שילוט מובהר. כאשר מדובר על שטח פרטי, כמעט תמיד יהיה שער חשמלי עם שומר בכניסה שיאפשר כניסה מצומצמת בהתאם לנהלי המקום. כמובן חשוב להתאים את עצמכם ביחס לחוק שכתוב למעלה, ולדעת להבין את ההבדל בין הנהלים כאשר מדובר על קרוואן נגרר וכאשר מדובר על קרוואן ממונע. 

 

האם חופשה בקרוואן משתלמת?

אנחנו יכולים לתהות לעצמנו האם השכרת קרוואן באמת משתלמת עם כל ההוצאות מסביב, כמו גנרטור, הוצאות לינה, השכרת קרוואן ואחרים. התשובה היא די פשוטה, חוויית החופשה בקרוואן היא אחרת לחלוטין, אתם יכולים להתנייד ממקום למקום בהתאם לצורך שלכם ואין לכם הוצאות מיותרות עבור לינה סטטית. המחירים משתנים, בדרך כלל המחיר למלון יהיה כ-700 ש"ח לילה לכל הפחות, בעוד המחיר של קרוואנים יכולים לנוע בין 400 ש"ח ועד 1,200 ש"ח עבור השכרה יומית. אם אתם בוחרים לשכור את הקרוואן למשך תקופה ארוכה יותר, המחיר ללילה יורד משמעותית. 

דבר זה זהה גם בכל הנוגע לחניוני קרוואנים. אם אתם בוחרים ללון בחניון בתשלום למשך תקופה ארוכה, המחיר ללילה יהיה נמוך יותר. כמו כן, במשך עונות השנה המחיר משתנה, בימי הקיץ המחיר יהיה גבוה, בעוד בימי החורף והסתיו המחיר יהיה נמוך משמעותית. וכפי שציינו, יש מקומות שאינם כוללים תשלום והדרך הטובה ביותר לטיול ארוך הוא לשלב בין השניים. המחיר של השכרת גנרטור אינה גבוהה במיוחד ויכולה להפוך את החופשה שלכם לזולה וחווייתית. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים בצפון והכינרת עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
PHONE

התגברות על בעיות קליטה סלולרית בקרוואן : פתרונות יעילים

בעיית קליטה סלולרית בקרוואן יכולה להיות בעיה מתסכלת ולא נוחה, במיוחד כאשר אתה מסתמך על המכשירים הניידים שלך לתקשורת, ניווט ובידור במהלך הנסיעות שלך. אות חלש או לא יכול להפריע ליכולתך להישאר מחובר ולגשת לשירותים חיוניים. עם זאת, ישנם פתרונות יעילים זמינים שיעזרו לך להתגבר על בעיות קליטה אלו ולהבטיח חיבור סלולרי אמין תוך כדי נסיעה.

לקריאת המאמר »
השכרת קרוואנים בצפון

השכרת קרוואנים בצפון: המדריך המלא

האם אתה מוכן להרפתקה יוצאת דופן בצפון היפה של ישראל? הפתרון לפניך! לשכור קרוואן כדי לחקור את הנופים המדהימים שיש לאזור זה להציע. השכרת קרוואנים בצפון היא בחירה פופולרית הן עבור המקומיים והן עבור תיירים, ומספקת יתרונות רבים המשפרים את חווית הטיול שלכם. מגמישות ונוחות ועד חסכוניות, בואו נעמיק מדוע השכרת קרוואנים בצפון היא הדרך האולטימטיבית לצאת להרפתקאות בלתי נשכחות.

לקריאת המאמר »
זוג עומד ליד האוטו קראן שלהם בטיול

המדריך המלא להשכרת אוטו קרוואן

מחפשים דרך הרפתקנית וגמישה לטייל? השכרת אוטו קרוואן, המכונה גם קרוואן ממונע, היא אפשרות נפלאה לשקול. בין אם אתם מתכננים טיול משפחתי או הרפתקה סולו, השכרת נגרר לרכב מספקת יתרונות רבים שיכולים לשפר את חווית הנסיעה שלכם. במאמר זה, נבדוק את היתרונות של השכרת אוטו קרוואן ומדוע הוא הופך יותר ויותר פופולרי בקרב מטיילים.

לקריאת המאמר »
סנפלינג

יציאה להרפתקאות אקסטרים: מדריך לטרקים וסנפלינג

טרקים הם פעילות חוץ מלהיבה המאפשרת לכם לחקור את היופי הטבעי של הנופים המגוונים של ישראל. מהמדבריות האייקוניים של הנגב ועד לירוק השופע של הגליל, יש אינספור שבילים שמחכים להתגלות. בין אם אתה מטייל ותיק או מתחיל, טרקים מציעים הזדמנות ייחודית לאתגר את עצמך הן נפשית והן פיזית.

לקריאת המאמר »

צרו איתנו קשר