איפה מותר לשים קרוואן?

איפה מותר לשים קרוואן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

איפה מותר לשים קרוואןמחפשים לשכור או לרכוש קרוואן אבל לא יודעים את נהלי חניית הקרוואנים? אתם לא לבד. יש הרבה חוסר ידע בנוגע למקומות בהם מותר לקרוואן לשהות לתקופה ארוכה, לכן ריכזנו עבורכם את כל המידע בצורה נגישה וברורה. אם אתם מתכננים את החופשה הקרובה שלכם, ואפילו מחפשים השכרת קרוואן למגורים הנה כל מה שאתם חייבים לדעת.

 

איפה מותר לשים קרוואן – קרוואן נגרר

יש נהלים שונים בנוגע לשאלה, איפה מותר לשים קרוואן. קרוואן נגרר הוא קרוואן שמחובר לרכב פרטי באמצעות וו גרירה. זאת אומרת, הקרוואן לא יכול לנוע ללא רכב ויש נהלים מסוימים הנוגעים לקרוואן נגרר. הנהלים מתייחסים לכך שלא ניתן להשאיר קרוואן נגרר כאשר הוא לא מחובר לרכב, אחרת בעל הקרוואן צפוי לעמוד בקנסות ואף גרירת הקרוואן לאתר הקרוב. כאשר אנחנו משאירים קרוואן נגרר עומד לבדו, זה יכול להיחשב בתור מגורי קבע ולכן, הרשויות מבצעות אכיפה ובודקות האם קיימים קרוואנים שעומדים ללא חיבור לרכב. 

איפה מותר לשים קרוואן – קרוואן ממונע (מוטורהום)

התנהלות עם מוטורהום נחשבת לפשוטה יותר. מוטורהום הוא קרוואן ממונע ביחידה אחת הכוללת תא נהג. ההתנהלות פשוטה מכיוון שאין לנו נגרר, אלא רכב שעומד בפני עצמו ולכן ההתנהלות דומה להתנהלות עם משאיות ורכבים גדולים. חניית קרוואן ממונע יכולה להיות בכל מקום, למעט מקרים בהם השילוט אוסר על כך. קיים תמרור 439 האוסר במפורש על חניית קרוואנים, זאת על פי חוק עזר עירוני לעניין העמדת רכב והחנייתו. שימו לב, השלט נוגע גם לקרוואן נגרר. מעבר לכך, נציין בהמשך איך החוק מתייחס לחניית קרוואנים.

 

איפה מותר לשים קרוואן לא בזמן שימוש?

בין אם מדובר על קרוואן שלא נמצא בשימוש לטווח ארוך, ובין אם מדובר על חניה לטווח העולה על שבוע יש התנהלות מסוימת. יש חניונים המאפשרים לכם להעמיד את הקרוואן בתשלום לתקופת זמן מסוימת, מעבר לכך כאשר מדובר על חניון המיועד לקרוואנים והוא אינו בתשלום, גם כאן יש סייגים ולרוב ניתן יהיה להעמיד את הקרוואן למשך חודש, לעיתים אף יותר. אך הרשויות ביניהן משנות את הנהלים וחשוב להכיר את הנהלים של אותה רשות מקומית בה אתם נמצאים. 

חשוב להדגיש פעם נוספת, אם מדובר על קרוואן נגרר – לא ניתן להשאיר את הקרוואן לבדו. בין אם מדובר על חניה בתשלום ובין אם מדובר על חניה שהיא לא בתשלום. כאשר מדובר על שטח פרטי יש לברר מול בעל המקום אם אפשר להעמיד קרוואן נגרר ללא חיבור לרכב.

לפניכם הצורה בה החוק מתייחס להעמדת קרוואנים (תקנה 69): לא יחנה אדם רכב, לא יעמידנו ולא ישאירנו עומד בדרך אם – (1) רוחבו עולה על 2.5 מטר, למעט רכב צה"ל שנעצר לשם מילוי תפקיד צבאי; (2) הוא גרור או נתמך שנותק מגורר או תומך, אלא בעת ביצוע עבודות כאמור בתקנה 69 (ב) (3).

קראו עוד: איפה מותר לחנות קראוון

מה כוללת חניית קרוואנים בתשלום?

למה חניוני קרוואנים בתשלום הפכו לכל כך פופולריים? אם אתם מעוניינים לתכנן את החופשה הבאה שלכם אל תסתמכו שיהיה מקום בחניוני קרוואנים, רצוי להזמין מקום מראש. בתקופת החגים וימי הקיץ אנחנו ממליצים על הזמנה מבעוד מועד, לפחות חודש מראש. חניונים בתשלום מציעים נוחות מקסימלית לשוהים במקום. קרוואנים נגררים וממונעים דורשים חשמל, וגם אם יש לכם פאנל סולארי זה לא בהכרח מספיק להספק הכוח הנדרש מהקרוואן. לדוגמא, אם אתם מחברים מקררים ומפעילים מזגן, לרוב הפאנל הסולארי לא יצליח לספק די חשמל. 

מה שמציעים לנו חניונים בתשלום הוא חיבור לחשמל, חיבור למים, במקומות מסוימים יש חדרי רחצה, מקומות בהם תוכלו לרכוש מוצרי בישול, אטרקציות שנמצאות בסמוך אליכם (מעולה למשפחות) ומגוון רחב של אפשרויות. לפני שאתם בוחרים חניון, חשוב להסתכל על המיקום המדויק ולבחון מה מציע החניון. חניונים בתשלום נעים בטווח של 30 ש"ח ועד 60 ש"ח לאדם. הטווח הנמוך בדרך כלל מתייחס לשמורת הטבע והגנים, והמחיר הגובה מתייחס לחניונים פרטיים שלרוב גם יציעו לכם שירותים יותר רחבים. 

 

חייב לשלם על חניה?

עכשיו, אחרי שאנחנו יודעים איפה מותר לשים קרוואן אתם צריכים לבחור בין חניונים בתשלום ובין חניונים ללא תשלום. חניונים ללא תשלום הם פחות נפוצים, אך ניתן למצוא בכל הארץ חניונים שהם בחינם לגמרי. החיסרון הוא שאין לכם חיבור לחשמל, אבל גנרטור יכול בהחלט לעשות את העבודה. החניונים נמצאים סביב הכנרת, בחיפה ואפילו בתל אביב. לרוב ניתן לשהות במקום לטווח ארוך, כל עוד אתם נמצאים בסמוך לקרוואן. כבר קרו מקרים בהם הגיעו פקחים לפנות את השוהים במקום, אבל אלו מקרים נדירים ובמקומות ספציפיים. 

לכן, אם תרצו להוזיל את עלויות החופשה שלכם, אתם לא מחויבים לבחור דווקא בחניון בתשלום – רק חשוב להכין את עצמכם להתנהלות נכונה. זאת אומרת, עליכם יהיה לשכור גנרטור ולדאוג למלא את הגנרטור בכל פעם. אנחנו ממליצים גם לעשות את החישוב של השכרת גנרטור ודלק, לעומת המחיר אותו תשלמו עבור לילה בחניון קרוואנים. אם אנחנו מסתכלים על התמונה המלאה, לאו דווקא תמיד זאת תהיה בחירה נכונה ללון בחניון ללא תשלום.

 

כמה עולה חניון בתשלום?

אחרי שמצאנו חניון בתשלום, אתם תוכלו לראות הבדלי מחירים בהתחשב בתקופת השהות שלכם במקום. ככל שתקופת השהות תהיה ארוכה יותר, כך המחיר ללילה ירד. לדוגמא, ישנם חניונים שהמחיר ללינה חודשית תהיה בין 1,500 ש"ח ועד 2,000 ש"ח (המחיר אינו לאדם). כך שאם נחשב את המחיר הכולל הוא יהיה כ-60 ש"ח ללילה ללא תלות בכמות הנופשים בקרוואן. 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז להשכרת קרוואנים

שירותי השכרת קרוואנים בצפון והכינרת עם החברה המובילה בישראל. קרוואנים לכל צורך ולכל מטרה להשכרה במחיר זול ומשתלם!

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
PHONE

התגברות על בעיות קליטה סלולרית בקרוואן : פתרונות יעילים

בעיית קליטה סלולרית בקרוואן יכולה להיות בעיה מתסכלת ולא נוחה, במיוחד כאשר אתה מסתמך על המכשירים הניידים שלך לתקשורת, ניווט ובידור במהלך הנסיעות שלך. אות חלש או לא יכול להפריע ליכולתך להישאר מחובר ולגשת לשירותים חיוניים. עם זאת, ישנם פתרונות יעילים זמינים שיעזרו לך להתגבר על בעיות קליטה אלו ולהבטיח חיבור סלולרי אמין תוך כדי נסיעה.

לקריאת המאמר »
השכרת קרוואנים בצפון

השכרת קרוואנים בצפון: המדריך המלא

האם אתה מוכן להרפתקה יוצאת דופן בצפון היפה של ישראל? הפתרון לפניך! לשכור קרוואן כדי לחקור את הנופים המדהימים שיש לאזור זה להציע. השכרת קרוואנים בצפון היא בחירה פופולרית הן עבור המקומיים והן עבור תיירים, ומספקת יתרונות רבים המשפרים את חווית הטיול שלכם. מגמישות ונוחות ועד חסכוניות, בואו נעמיק מדוע השכרת קרוואנים בצפון היא הדרך האולטימטיבית לצאת להרפתקאות בלתי נשכחות.

לקריאת המאמר »
זוג עומד ליד האוטו קראן שלהם בטיול

המדריך המלא להשכרת אוטו קרוואן

מחפשים דרך הרפתקנית וגמישה לטייל? השכרת אוטו קרוואן, המכונה גם קרוואן ממונע, היא אפשרות נפלאה לשקול. בין אם אתם מתכננים טיול משפחתי או הרפתקה סולו, השכרת נגרר לרכב מספקת יתרונות רבים שיכולים לשפר את חווית הנסיעה שלכם. במאמר זה, נבדוק את היתרונות של השכרת אוטו קרוואן ומדוע הוא הופך יותר ויותר פופולרי בקרב מטיילים.

לקריאת המאמר »
סנפלינג

יציאה להרפתקאות אקסטרים: מדריך לטרקים וסנפלינג

טרקים הם פעילות חוץ מלהיבה המאפשרת לכם לחקור את היופי הטבעי של הנופים המגוונים של ישראל. מהמדבריות האייקוניים של הנגב ועד לירוק השופע של הגליל, יש אינספור שבילים שמחכים להתגלות. בין אם אתה מטייל ותיק או מתחיל, טרקים מציעים הזדמנות ייחודית לאתגר את עצמך הן נפשית והן פיזית.

לקריאת המאמר »

צרו איתנו קשר